Pages

Friday, May 6, 2011

-My Wireless Keyboard-

Masa cuti mid sem aku yg lepas, seblm aku balik ke MIMET, aku sempat gak la pg PcFair.
Org kata kalau nk g PcFair. Kena dtg lewat2. Sejam sblm tutup tu dtg.
Tp aku xsempat la buat ape sbb sejam sblm tutup tu mmg aku dh kat mimet.
Tujuan aku g PcFair satu je. Nk beli wireless Keyboard

Ni lah die keyboard aku



smart an an an?
aku suka giler benda ni. warna putih, nipis, ringan.



die nye function ikut website die



| Features |



Compact Key Layout and silent keyboard




Low profile keys with comfortable stroke for a great typing experience and extremely comfortable and contains a 19mm Key pitch. Solid keyboard and keycap construction with long lasting coated key printing.








13 Extra One-Touch Buttons




6 Internet Hot keys : My Favorites , Search, Email, Internet start , Back and Forward.
6 Multimedia Hotkeys : Volume Up, Volume Down, Mute, Previous, Next, and Play/Pause.
1 Functional Hot Keys : My Computer








Changeable DPI mouse




2.4Ghz newest technology high sensor technology allows you to change the 500/1000 DPI.








Plug ‘n’ Play Environment




Fully Plug ‘n’ Play USB nano receiver into USB port. 256 changeable link IDs for both keyboard and mouse, let you free away from interference.








Intelligent power management




Built-in Intelligent power management chipset for battery lasting more than 3 months (depend on hours usage per day). Low voltage alarm indicator function can remind you to replace battery in time.

keyboard die mmg nipis n ringan. 11cm lebar, besar lagi iphone aku rasa. xpun sama lebar. mmg syok la main GUITAR HERO.

Yg xbest pakai wireless keyboard satu je la.

BATTERY.

mmg parah bab ni. harga keyboard satu hal, investment minggu/bulan plak. bateri mmg kena tukar minggu2. terutama mouse la slalu byk pakai bateri. takut time main DOTA ke tgh buat presentation tibe2 bateri kong, parah2...
satu solution nye, CHARGE BATTERY. Investment sekali je, rm90. pakai xtaw la sampai bile. pastu nk kena charge plak 7-8 jam. huhu.. demi xnk serabut tgk wire2 nh, sanggup gak beli energizer charger.

Cerita pasal Mouse wireless ni, kena la cari mouse yang best n selesa kat tangan korang. mcm aku, lebih suka yang nipis. ada yang suka gemuk n penuh satu tangan nk pakai. ikut masing-masing la kan. Mouse yang ada built-in charger lagi cantek, xpyh susah2 nk g cari bateri charger plak. bila bateri kong je, terus charger kat plug. tp kos lagi up skit la kan :)

Gamers macam aku nh, tgk je la yang mampu, beli xtaw la mampu ke x.

RAZER

Product RAZER mmg xdinafikan, mahal. Mouse je aku rasa Rm300 gak la. tp function die, PERGH
!

RAZER NAGA ni mmg khas utk MMO (Massively Multiplayer Online). ada 17button satu mouse tu termasuk 12 button utk ibu jari. mmg IMBA la. nk buat skill utk DOTA just pakai ibu jari je. Harga die xusah crita la.... $129.00. dh mcm Rm400 lebih satu. baru mouse beb. hahaha

ape-ape pun, kalau pakai keyboard tp jarang menaip, buang duit je la beli benda tu. baik korang belanja mmber makan kan3?

No comments:

Post a Comment