Pages

Tuesday, June 21, 2011

-ZamaN PersekolahaN- Part !

*warning* wall of text ahead *


tak terlintas langsung untuk diriku memegang keyboard untuk berBlog lagi..
tapi pabila melihat profile kawan-kawan zaman persekolahan, tercetus kembali ingatan suka duka, muram seram.
Segala gelak tawa, tangis teriak dan darah peluh menyelubungi ingatan.
Inilah hebatnya ingatan kita, walau ditelan zaman, walau ditelan usia, pabila melihat satu objek atau satu wajah yang disayangi, segala kenangan datang serta merta..




Teringat kembali zaman tadika (Kedah)

- punya jiran dan teman sepermainan. bersama-sama menaiki basikal menuju tempat yang begitu menyeronokkan, tiada istilah tekanan dalam bilik yang kecil itu tapi hanyalah satu tempat penuh dengan kawan-kawan dan permainan. (brapa banyak main da)

-ponteng tadika pada pagi nya, tetapi tengah hari bawak basikal ke tadika saja untuk menunjuk. (kalau ponteng waktu sekolah rendah, duk rumah je, skolah menengah pg shopping complex =.=")

-Sekolah Rendah (Kedah)

= pernah kena tinggal bas pukul 7 ptg. tapi beg dalam bas. turun dari bas sebab nak beli ding dang. nasib ada peniaga yang murah hati tolong hantar. tapi aku sendiri xpaham, camne die tau rumah aku =.="

= tercabut gigi waktu kelas. darah memang banyak tapi rilek je la.. gigi yang tertanggal tu tanam kat depan kelas. esok check balik dh hilang. hahaha

= selalu pergi sekolah naik bas. ada satu hari tu pakai van. aku yang blur nape bas ni kecik, kena paksa masuk van tu. klakar je aku rasa tercengat depan van tu..

-Sekolah Rendah (Sarawak)

= sama gak, pergi skolah naik van. balik pun naik van. ada skali nk try la balik jalan kaki. kata orang nk ambik pengalaman. sampai area rumah tapi xbalik rumah terus. main-main kat. bile balik rumah kena marah oleh abah. duk luar rumah sampai kul 8.. mmg sedih la gak pengalaman pertama tuh. hahah

= kat SK Gita, darjah 1 blok darjah 2 dgn 3 blok B. kat blok B ni, darjah 3 tingkat paling atas la. pernah skali aku darjah satu kena duduk kat bilik darjah 3. pastu turun tangga, budak-budak darjah dua tunduk kat aku. ingt aku darjah 3 la tu... hahaha

= ada seorang kawan ni, die kata die ada satu buku masa depan. die kata aku mmg lulus PTS.. giler punya budak. kalau la time tu aku taw no ekor, nak gak aku tanya =.="

= 1st masuk kelas lepas PTS (lompat darjah la tu, dari darjah 3 skip darjah 4, terus darjah 5) mmg aku blur habis. semua subjek terus aku blur. hadoi...

Rasanya stakat ni je la kot. memori full jap. hahaha.

sambung part 2 nanti

No comments:

Post a Comment